De buitenlandse studiereis naar Münster!

De reis is helaas al over maar dat neemt niet weg dat we kunnen terugblikken op een erg geslaagde studiereis naar Münster. Dat willen wij graag met jullie doen met onze nieuwe blog!

De buitenlandse studiereis naar Münster. Na heel wat plannen en stress was het eindelijk zo ver om te gaan. Allemaal netjes verzamelen bij Avans om samen op avontuur te gaan naar Münster. De truien werden uitgedeeld, koffie werd naar binnen geslurpt alsof we moe waren van dit vroege tijdstip en het avontuur ging bijna van start. Nadat iedereen present was, was het tijd om te beginnen aan de busreis richting Münster.

Het ene deel van de bus onrustiger dan de andere en met een kleine tussenstop uiteindelijk in een rechte lijn naar de universiteit in Münster. Hier werden de studenten gelijk gepusht om samen met een Duitse student te werken aan een case voor Remondis. Na wat geworstel met de opdracht was er tijd voor een drankje en wat ontspanning. Dit was ook nodig voor sommige studenten aangezien er twee groepen moesten presenteren. Eenmaal klaar op de uni vertrokken we naar het hostel. Hier moesten we snel settelen en wat gaan eten om te vertrekken naar Dortmund.

In Dortmund gingen we samen met de Accountancy studenten feesten op de boot party. De mensen op de boot gingen helemaal los en het ging door tot in de late uurtjes. Eenmaal terug in het hostel was het tijd voor de studenten om een beetje bij te slapen en zich klaar te maken voor de volgende dag.

De zon kwam op en de studenten kwamen fris en fruitig (kuch) uit bed. Klaar om te starten met de stadstour door Münster, waar verschillende delen van de binnenstad werden getoond door een lieftallige meneer of mevrouw. Eindigend in de kerk naast een marktje konden de studenten nog even rondkijken om uiteindelijk in de middag te vertrekken naar Remondis. Hier kregen we na een erg warm welkom een erg prachtige en duidelijke presentatie over Remondis zelf. Tevens was er een bustour die alle werkzaamheden van Remondis liet zien. Na de serieuze zaken was het natuurlijk tijd voor een feestje.

Voor deze avond stond een shotjesbar op het programma en was hier de gelegenheid om een lekker potje te beerpongen. Er werden enorm veel shotjes geschonken en de studenten kwamen lekker los. Na de shotjesbar was het zoeken waar er tot diep in de nacht doorgefeest kon worden en kwamen we uit op een enorm industrieterrein met 13 verschillende clubs. Er werd lekker door gefeest en sommige studenten maakten het lekker bont door niet te gaan slapen en een heerlijk nachtje door te halen. Dit was wellicht niet zo slim aangezien er voor een deel van de studenten een vroeg bezoek aan de uni op de planning stond en voor een ander deel van de studenten er een potje bowlen te wachten stond.

Na een wat onrustige morgen was het eindelijk tijd om te gaan bowlen. De ene na de andere baan werd gevuld en we konden van start. Tijdens het bowlen werd iedereen goed wakker en zag je hoe competitief de studenten waren. Verschillende kegels bleven omgaan tot het klaar was om terug te gaan naar het hostel en de stad in te trekken voor de Crazy88. Voordat deze Crazy88 begon werden de nieuwe leden van Oase “ontgroend” door het drinken van de Champagne flessen (of de Champagne shower).

Toen de Crazy88 van start ging kwam deze competitieve geest bij de studenten weer naar boven en werd er gelijk fanatiek gekeken naar welke opdrachten snel gedaan konden worden. Ook waren er een aantal studenten die het heel serieus namen en in het water doken voor het hostel voor een flink aantal punten. Toen de avond viel was het tijd om te feesten in The Elephant Lounge.

Deze club was afgehuurd voor alle studenten en docenten die mee waren naar Münster. Hier barstte een enorm feest los en hing de sfeer er goed in. Na een geslaagde avond in The Elephant Lounge vertrokken de studenten terug naar het hostel om te gaan slapen. Dat idee van slapen was niet voor iedereen duidelijk want er ontstond een enorme afterparty in een van de kamers van het hostel. Dit was een enorm geslaagde afterparty die helaas op een iets mindere manier beëindigd werd.

Na een geslaagde week was het natuurlijk tijd voor een officiële afterparty. Deze werd afgelopen donderdag gehouden in het Forum. Het Forum liep vol met verschillende studenten die mee waren naar Münster en ook hier barstte het feest weer los. Er werden genoeg Oase mixjes ingeschonken en iedereen had het goed naar zijn zin.

Het was een enorm geslaagde reis en we kunnen niet wachten tot de volgende!

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door:

Reactie schrijven

Commentaren: 0