Open Dag - Avans Hogeschool - Finance & Control

Elk jaar moeten geslaagde middelbare scholieren voor 1 mei een studiekeuze maken. Voor de toekomstige studenten een belangrijk moment. Om de scholieren te helpen bij het maken van hun keuze organiseert Avans Hogeschool Breda open dagen. Afgelopen zaterdag, 5 november 2022, was de eerste open dag van Avans Hogeschool Breda.

Alle studies geven een kijkje in het studieprogramma die dag, zo ook de studie Finance & Control en Finance & Control International. Hier dragen wij als Studievereniging van de studie Finance & Control en Finance & Control International graag aan bij. Wij weten als studenten precies hoe de sfeer is en wat de toekomstige studenten van de stad Breda mogen en kunnen verwachten. De belangrijkste tip die wij aan de toekomstige studenten willen meegeven is dat zij eerst bepalen naar welke hogeschool zij willen gaan, vervolgens te kijken welke vakken zij leuk vinden op de middelbare school en daarna een studie te kiezen waar zij energie van krijgen.

Finance & Control en Finance & Control International zijn een erg brede studie waar veel verschillende thema’s voorbijkomen. De studie sluit aan bij de continu veranderende praktijk. Na het afstuderen ben je een financieel professional die klaar is voor de toekomst. Omdat je breed bent opgeleid en veel ervaring hebt opgedaan met opdrachten uit de praktijk, ben je erg gewild in het bedrijfsleven. Organisaties kunnen jouw kennis en kritische, ondernemende werkhouding goed gebruiken.

Het eerste jaar van de studie kom je in aanraking met zoveel mogelijk thema’s wat je in het eerste kwartaal nog de mogelijkheid geeft om te kunnen switchen naar twee andere studies, namelijk Human Resource Management, Bedrijfskunde en Accountancy. Na één volledig collegejaar is de mogelijkheid er nog om te switchen naar de studie Accountancy.

Ben je een aankomende student bij Avans Hogeschool Breda en wil jij meer weten over de studie Finance & Control stuur ons dan een berichtje, loop een dag mee of sluit aan bij een proefstudeer dag!

Meyke Speelman over haar ervaring met de opleiding Finance & Control

“Mijn ervaring met de opleiding is erg positief. De docenten zijn erg behulpzaam, aardig en ook nog eens gezellig. Naast de studie houd je genoeg vrije tijd over voor een bijbaan en je sociale leven. Door bij de Studievereniging te gaan heb ik ook veel vrienden gemaakt en een echt kijkje kunnen nemen in het studentenleven. Ook heb ik een groot netwerk kunnen opbouwen door de contacten die wij als Studievereniging hebben, dat is handig voor de stages en voor een bijbaan in de zomervakantie. De studie zelf is erg variërend. Je leert veel over de verschillende rollen van een bedrijfseconoom en stapje voor stapje krijg je meer inzicht op het gebied van Finance.” Meyke Speelman, Voorzitter SV Oase.

Interesse in de studie Finance & Control?

Reactie schrijven

Commentaren: 0