Hoe organiseer je een kamp voor 100 studenten?

Het is alweer een maand geleden dat het AAFM introkamp heeft plaatsgevonden. Vandaag hebben wij samen, met SV Oase lid Agnes van Campen, nog één keer een terugblik op het introkamp. Wat heeft zij er allemaal voor gedaan en vooral wat heeft ze geleerd?

Waar heb je je mee bezig gehouden?

Tijdens de voorbereidingen ging ik aan de slag met het organiseren van de fietstocht richting het kamp en de spellendag. Dit deed ik overigens niet alleen, maar samen met de andere verenigingen, Stichting Midas en SV Merlijn.

Het organiseren van de fietstocht werd in meerdere keren gedaan. Iedereen kwam met ideeën en om deze te bespreken waren we een aantal keer samengekomen. Na deze besprekingen en het uitwerken van een plan, ging ieder lid aan de slag met een bepaald onderdeel. Uiteindelijk kwamen wij zo tot een mooie tocht.

Verder kwam ik samen met de andere leden, die de spellendag organiseerde, waar wij veel mogelijkheden bespraken en een plan van aanpak opstelde. Vervolgens gingen wij hard aan slag om deze voorstellen te bewerkstelligen.

Buiten deze vergaderingen, kwam de gehele introkamp commissie eens per maand bijeen om de vorderingen te bespreken. Op deze manier was de voltallige commissie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Wat heb je geleerd en wat neem je mee voor de volgende keer?

Ik heb veel geleerd op het gebied van plannen en organiseren. Zo heb ik nu een beter beeld van wat er allemaal bij komt kijken, als je voor een grote groep studenten een kamp organiseert. Het is namelijk van groot belang dat je er ruim van te voren aan begint. Afgelopen jaar waren wij zo’n negen maanden vooraf begonnen met vergaderen en organiseren van introkamp.

Hoe ervaarde je het kamp zelf na de voorbereidingen?
Ik heb het als ontzettend gezellig ervaren! De commissie heeft onwijs veel complimenten gehad voor het goede organiseren van het kamp. Dit kregen wij niet alleen te horen van de studenten, maar ook de docenten waren er zeer over te spreken. Het geeft veel voldoening, wanneer je te horen krijgt dat andere het erg leuk hebben gevonden.

Wat wil je nog kwijt over het introkamp?
Ik kijk nu al uit naar het introkamp van 2018!

Denk jij na het lezen van deze blog, dit lijkt mij ook wel wat of ik wil ook bij SV Oase?!

Kom dan gerust een keertje kijken bij één van onze activiteiten of vergaderingen!

Meer weten? Stuur gerust een mailtje naar info@sv-oase.nl

Reactie schrijven

Commentaren: 0